כתבות ומאמרים

 
1. מפת הייחודיות/ ד"ר אורנה אבני
בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת ומתרחבת של בתי ספר, המבקשים לגבש ולעצב את ייחודיותם. יועצי "משאבי ידע", אשר מלווים בשנים האחרונות עשרות בתי ספר בתהליכי חיפוש וגיבוש ייחודיותם, צברו ניסיון רב בתהליכים מרתקים אלה תוך גיבוש Best Practices (תהליכי עבודה מומלצים לשם ביצועים אופטימאליים). בבסיס המודל המוצג במאמר זה עומד הניסיון שנצבר והתובנות מהפרקטיקה שיושמה בתהליכים אלה. מודל מפת הדרכים "נולד" גם מתוך הרצון לגבש פרמטרים, שיסייעו ליועצים ולמנהלים לבחון את "עומק" ואיכות הייחודיות, וכן  את מיקומו של בית הספר על פני הרצף התהליכי (מאיפה התחלנו, לאן הגענו, ולאן אנו שואפים).
 
<<לקריאת המאמר המלא
 
 
2. סיור בבתי ספר מגנטיים בניו יורק/ ד"ר אורנה אבני
בתחילת חופשת הפסח של בתי הספר, הגשמתי חלום. יצאתי עם 25 מנהלי בתי ספר לסיור לימודי בן שבוע בבתי ספר יסודיים בעיר ניו יורק. כחלק מתהליך עירוני של גיבוש יחודיות לבתי הספר, שארך שלוש שנים יצאנו ללמוד כיצד נראים ופועלים בתי ספר שפיתחו יחודיות מעניינת. בחרנו במודל בתי הספר המגנטים בארה"ב, בשל הדמיון במטרותיהם ובמאפייניהם לבתי הספר הציבוריים בישראל. 
 
<<לקריאת המאמר המלא

 

 

3. על התשוקה לאושר בעבודה/ ד"ר אורנה אבני
בשנים האחרונות אנו עדים לפריחת תיאוריות ותורות שונות המכוונות לסייע לנו למצוא את ה"אושר" בחיינו בכלל ובעולם העבודה בפרט. הדיון הפילוסופי בסוגיית ה"אושר" בעבודה מציב שאלות לא פשוטות על מהות ה"אושר" ועל תפקידו של הארגון בהקשר לכך.
 
<<לקריאת המאמר המלא
 
 
4. שלבים ביעוץ ארגוני/ תרגום חופשי ד"ר אורנה אבני
הקדמה לספר "Organizations Connected" בעריכת קמפבל והפינגטון,  2008. 
 
<<לקריאת המאמר המלא
 
 
 
5. ארגונים (?) ברשתות חברתיות וירטואליות, או- מי הוביל את השינוי שלי?/ דנית אבני בר 
האם ישנן קהילות וירטואליות או קבוצות ברשתות החברתיות שהן ארגונים? במה הן דומות או שונות לתצורות של ארגונים מוכרים? איך באים לידי ביטוי מאפיינים של ארגונים ברשתות החברתיות הוירטואליות? על תנועה, אנרגיות ותהליכי שינוי.  
<<לקריאת המאמר המלא
 
 
6. "פילאטיס ארגוני"/ אודליה לוי- אזולאי
"בוקר, ישיבה, מחשב, עכבר, מסך. קבלת קהל, מיילים, טלפונים, יעדים, חייבת להספיק, חייבת.
13:00 הפסקה, כואב לי הגב. מנשנשת. פגישת מסדרון, רבה עם דורון, קפה להוריד את האוכל .                                   14:00 נכנסים לפורום, יעדים, מטרות, גירעונות, סוף שנה. די נמאס לי!!!!!"
נשמע מוכר? התנהלות כזו לאורך זמן תביא את העובדים ואת הארגון לשלם מחיר גבוה אשר בא לידי ביטוי בשחיקה של העובדים, עזיבה, חוסר שביעות רצון, קונפליקטים, צורך בפיקוח מוגבר, בזבוז משאבים וכן הלאה. על פילאטיס ארגוני ותרומתו לחיי העבודה.
<<לקריאת המאמר המלא
 
 
7. "הצגת מודל יישובי למרחבי חינוך בחירה מבוקרת וייחודיות"/ איציק כהן, מאיה בן סעדון ורעות כץ
רמת המורכבות של החברה בת ימינו גדלה והולכת, ואימוץ דפוסי התנהלות שהוכיחו עצמם בעבר לא בהכרח ייתן מענה מתאים בסביבות החדשות. ההאצה והמורכבות נותנות אותותיהן בתחומים שונים, במערכות שונות, כך גם לגבי מערכות חברתיות וחינוכיות.  המאמר הנוכחי סוקר את הנושא ומציע שני מודלים שצמחו מתוך עבודתנו בשטח ליצירת שותפות קהילתית וממשקים יעילים בין גופי הנהגה שונים הפועלים במרחב חינוכי והנעתם להשגת יעדי החזון היישובי קהילתי. 
<<לקריאת המאמר המלא

 

 

8. "בטיחות בדרכים- רשתות חברתיות וירטואליות בבתי ספר ובקהילה"/ דנית אבני בר

כניסתן של הרשתות החברתיות לגבולות בית הספר והקהילה מחייבת אותנו להכרה והבנה של הפלטפורמות החדשות הללו. מהם היתרונות בשימוש בהן? מהם החסרונות? מה הן יכולות לקדם אצלנו וממה צריך להזהר כאשר משתמשים בהן. רשתות חברתיות אינן מהות הטוב או מהות הרע. בדיוק כפי שנהיגה בכביש אינה כזו. כפי שאנו מלמדים את ילדינו ומחנכים את תלמידינו לזהירות ובטיחות בכבישים, שנים רבות לפני שהם אוחזים בהגה, כך גם עלינו לנהוג בכניסה ושימוש ברשתות החברתיות.

 

<<לקריאת המאמר המלא

 

 

9. קטע מיוטיוב אודות ענת הררי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10. כנס איפ"א 2013- יועצים מדברים על ייעוץ
ד"ר איציק כהן היה שם- כנסו לשמוע מה היה לו לומר!